VERLIES TOT WEL 17KG IN 30 DAGEN!

LEES MEER

MIJN NAAM IS INGE, IK HELP JE GRAAG MET MIJN DIEET REVIEWS!

Populaire snel afvallen artikelen


Het Dash Dieet

In dit artikel laat ik je zien hoe het dash dieet in zijn werk gaat, daarnaast zal ik alle voor en nadelen van het dieet aan het licht brengen. Ontdek doormiddel van deze review of Het Dash Dieet wat voor jou is.

Lees hier mijn review

Het Soepdieet

In dit artikel zal ik mijn mening geven over het soepdieet. Daarnaast zal ik een andere dieet methode aan je voorstellen om tot wel 3 KILOGRAM per week te VERLIEZEN! Ik ben niet vaak negatief over dieet methodes, maar het soepdieet valt bij mij erg slecht. Dit komt doordat…

Lees hier mijn review

South Beach Dieet

In dit artikel zal ik mijn mening geven over Het South Beach Dieet. Daarnaast zal ik je altijd proberen een gezondere, of simpelweg effectievere dieet methode mee te geven. Want zeg nou eerlijk, waarom zou je meer moeite doen dan nodig is? Lees snel verder!

Lees hier mijn review

Snel & Blijvend afslanken, Gelukkiger leven en Vol energie?

Ben jij toe aan:

symbol-checkBlijvend meer dan 5 KG afvallen op een korte termijn?

symbol-checkEen gezonder leven door een gezonder gewicht?

symbol-checkEen stuk zelfverzekerder aan iedere dag beginnen?

symbol-checkIedere dag een frisse dosis energie?

symbol-checkEen gelukkige relatie die niet wordt beïnvloed door overgewicht?

Blijf dan vooral even op deze pagina, en geef even 2 minuten van je tijd! In de komende 2 minuten ga ik je namelijk uitleggen hoe ik, en zo’n 30.000 andere landgenoten ons streefgewicht hebben behaald!    Met deze methodes kun je namelijk tot zo’n 3 KG vet per week verliezen! Bedenk maar eens wat dat met jouw lichaam zou kunnen doen!

%

Nederlanders met overgewicht

%

Nederlanders zonder overgewicht

Nu meer dan 50% van de Nederlandse bevolking kampt met overgewicht, kunnen we spreken van een serieus probleem. Het is dan ook erg belangrijk dat er mensen zijn die betrouwbare adviezen geven om dit probleem tegen te gaan. Daarom voelde het voor mij ook als een plicht om mensen te gaan helpen met hun overgewicht. Iedere dag weer doet deze plicht mij een deugd! Dit komt doordat ik iedere dag mijzelf herken in mensen die overlopen van blijdschap door hun resultaten die ze hebben geboekt via mijn blog.  Afslanken op korte termijn is natuurlijk wat iedereen als hoofddoel stelt, maar laten we de resultaten op de lange termijn ook zeker niet vergeten. Met alle informatie die ik over de verschillende dieet methodes heb, probeer ik je zo goed mogelijk te helpen tot het bereiken van het gewenste lichaam. 

Slim omgaan met de calorie-inname

Om je hedendaagse gewicht vast te kunnen houden heeft je lichaam iedere 24 uur een bepaald aantal calorieën nodig. Dit noemen we ook wel het onderhoudsniveau van calorieën. Het onderhoudsniveau is dus eigenlijk een weergave van het aantal calorieën wat jouw lichaam nodig heeft om het huidige gewicht te handhaven en gezond te functioneren.   Hierbij houden we niet alleen rekening met bijvoorbeeld sporten, maar ook eten koken en tandenpoetsen worden hierin meegenomen. Calorieën vormen samen een energievoorraad van ons lichaam en werken als brandstof voor ons lijf.
Het zal je uiteraard bekend in de oren klinken dat wij deze calorieën binnen krijgen door middel van voeding en drinken. Wanneer je je lichaamsgewicht stabiel wilt houden zul je dus iedere dag hetzelfde aantal calorieën binnen moeten krijgen. Dus als je een caloriebehoefte hebt van 2200 per dag, zal je dus iedere dag 2200 calorieën tot je moeten nemen om je huidige gewicht te behouden. In deze situatie worden alle calorieën die binnenkomen in het lichaam volledig benut. Je krijgt dus precies voldoende binnen. Daarentegen kan je dan dus niet spreken van een overschot of een tekort aan calorieën, en zul je dus niet snel afvallen of aankomen. Het zal dan nu ook niet moeilijk voor je zijn om te bedenken wat er met je lichaam gebeurd wanneer je minder calorieën binnen krijgt dan dat je nodig hebt. Als het aantal calorieën dat je binnen krijgt lager ligt dan de caloriebehoefte, zal je lichaam opgeslagen vet gaan gebruiken om het “tekort” op te vangen. Het lichaam heeft in dit geval immers een tekort aan calorieën om genoeg energie te produceren voor het uitvoeren van alle dagelijkse activiteiten. Dus kort samengevat, als je een caloriebehoefte heb van 2200, en je krijgt er maar 1500 binnen dan gaat je lichaam overtollig vet omzetten in energie, hierdoor ga je dus gewicht verliezen! In theorie is het dus vrij simpel, wanneer je minder calorieën binnen krijgt dan nodig zal je afslanken. Maar wanneer je meer binnen krijgt dan nodig, dan kom je aan. Een dieet wat gebruik maakt van dit principe is bijvoorbeeld het soepdieet.
Waarom is snel afvallen en een blijvend gewicht geen vanzelfsprekende combinatie? We hebben dus aan de ene kant net gezien dat de basis achter het verliezen van gewicht erg eenvoudig is. Snel veel afvallen is dus ook zeker iets wat niet onmogelijk is. Al helemaal niet met behulp van een zogenaamd “crash dieet”. Maar aan de andere kant is het in de praktijk voor heel veel mensen erg lastig om hun nieuwe gewicht ook daadwerkelijk vast te houden nadat ze snel gewichtsverlies hebben bereikt. Maar hoe kan dat dan? Waarom doen mensen hun stinkende best om aan het begin van een dieet snel 10 kilo af te vallen, maar kunnen ze dit gewicht op de lange termijn niet vasthouden; dan wel extra gewicht aankomen. Ik zal je hiervan een aantal oorzaken voorleggen.
Oorzaak 1: een dieet is tijdelijk  Om maar met de deur in huis te vallen zullen we beginnen met het grootste probleem. Vaak ligt het grootste probleem bij de mentaliteit waarmee men een “snel afvallen” dieet begint. Mensen gaan vaak een dieet volgen om dat ze snel een belangrijke verandering willen realiseren en stappen hier dus in met niet reële verwachtingen. Veel mensen willen zo snel mogelijk progressie wat je kan omschrijven als een “alles of niets” situatie, vaak zoeken mensen hierbij het uiterste op. Dus inplaats van het langzaam veranderen van het eet en leefpatroon, proberen mensen met extreme wijzigingen binnen 1 tot 2 weken vele kilo’s kwijt te raken. Maar wanneer die weken voorbij zijn keren zij weer terug naar hun oude eet- en leefgewoontes. Het lichaam keert dan (logisch) weer terug naar de oude situatie waarna zij snel weer op hun oude gewicht zullen komen. Hierdoor kan ook het zogenoemde “jojo-effect” optreden wanneer er een crash dieet is gevolgd met een erg lage calorie inname.  Het lichaam krijgt dan vanuit de hersenen signalen dat voedingsstoffen erg schaars zijn geworden en daarom veel zuiniger moet doen met de energie die beschikbaar is. Het lichaam zal daardoor meer calorieën gaan opslaan. Op het moment dat het dieet geëindigd is en je weer terug keert naar de normale gewoontes, is de opslag van calorieën niet zomaar weer gewend aan de extreme veranderingen. Hierdoor gaat het lichaam meer calorieën opslaan als vet om perioden van weinig voeding in te dekken. Ik begrijp natuurlijk volledig dat mensen zo snel mogelijk gewicht willen verliezen. Dit wou ik immers zelf ook toen ik begon met diëten. De realiteit laat echter zien dat het langzaam verschuiven van het oude eet- en leefpatroon naar een gezond patroon met minder calorie inname op de lange termijn veel meer effect heeft.

Voorkom het volgende

Begin gewicht

Gewicht na dieet

Gewicht 5mnd later

Oorzaak 2: Van diëten krijg je honger  Wanneer mensen begweinig eteninnen aan een dieet gaan zij vaak over op voeding die ze niet lekker vinden. Daarnaast krijgen ze vaak nog maar 600 calorieën per dag binnen terwijl ze normaal gesproken vaak meer dan 2000 calorieën per dag binnen kregen. Denk bijvoorbeeld aan diëten die draaien om extreem snel afvallen met pillen en shakes. Kijk eens rond op een willekeurig forum over afvallen. In dit soort situaties krijgt men honger en wanneer men honger krijgt zal je niet snel naar een gezonde salade of een worteltje grijpen. Mensen grijpen dan al snel naar ongezonde voedingsmiddelen waarvan ze diep vanbinnen weten dat het niet past binnen hun dieet. Want hoe langer je jezelf lekkere voedingsmiddelen ontzegt, des te meer trek zal je erin krijgen. En wanneer je dan eenmaal hieraan toegeeft is het einde natuurlijk zoek. Daarom is het dus van belang om een dieet patroon te zoeken waarbij je geen onrealistische doelen stelt en waarbij je langzamerhand naar een gezondere levensstijl toewerkt die je op lange termijn ook vol kunt houden. Richt je dus vooral op afslankmethodes die je helpen met een lange termijn resultaat! Wil je nou nog meer over dit principe weten, kijk dan vooral even naar deze wetenschappelijke studies!  
  Oorzaak 3: Een groot deel van de diëten geven niet voldoende inzicht in de achterliggende gedachte van afvallen  Veel producenten van dieet methodes hebben hier een commercieel belang bij. Het is dan ook niet voor niks dat ze hun diëten zo exceptioneel en krachtig mogelijk in de markt willen zetten. Stuk voor stuk doen zij zich voor als methodes waarbij je “makkelijk en snel” veel kunt afslanken. Vaker word je alleen niet meer bijgebracht dan simpel calorieën tellen. Wanneer je een dieet voor een bepaalde periode heb gevolgd, heb je daarna vaak geen volledig beeld van de achterliggende gedachte van het dieet. Daarnaast blijf je vaak met vragen zitten als: Waarom zijn bepaalde componenten uit het dieet nou belangrijk? & Hoe kan ik dit nou integreren in mijn dagelijkse levensstijl? Daarom is het van belang dat mensen voor hun zelf leren hoeveel calorieën je dagelijks nodig hebt, wat calorieën nou eigenlijk precies zijn en wat het verschil is tussen de verschillende vetten, eiwitten en koolhydraten.

3 Gezonde manieren om af te vallen


1. Door minder calorieën binnen te krijgen De meest gebruikelijke manier om gewicht te verliezen is door onder je calorie-onderhoudsniveau te komen. Het opzetten van een tekort aan calorieën, waardoor het lichaam aanspraak zal maken op het lichaamsvet als energiebron, leidt zoals eerder gezegd tot gewichtsverlies. Het uitdagende gedeelte van deze methode ligt echter in het vinden van een duurzame methode voor een lange termijn, zonder dat hier al te veel hongergevoel bij komt kijken. De extremen versies zoals het Soepdieet vallen vaak erg teleurstellend uit. Honger is een van de grootste vijanden voor “vreetbuien” waarbij je doorgaans veel meer calorieën binnen krijgt dan een lichte maaltijd, waarbij er nooit spraken was geweest van een hongergevoel. 2.Door meer calorieën te verbranden Naast het verminderen van de calorie inname kun je ook het verbruik ervan vergroten. Hierdoor kun je ervoor zorgen dat het lichaam minder calorieën opneemt dan dat het nodig heeft om het huidige lichaamsgewicht te hanteren. Het is hier uiteraard wel van belang dat je de inname en het gebruik van calorieën afstemt op het gewicht wat je uiteindelijk wilt bereiken. Stel: Je lichaam heeft per dag 2200 calorieën nodig om te kunnen functioneren en het huidige gewicht te behouden. Door sporten verbrand je gemiddeld 300 calorieën extra per dag, dit zal dan resulteren in een calorie te kort waardoor je gewicht zult verliezen.  In plaats van een calorie te kort creëren door minder te eten, creëer je deze nu door ze te verbranden. Zowel methode 1 als 2 zijn beide effectief voor het realiseren van gewichtsverlies. 3. De calorie inname verlagen en meer bewegen Volgens vele deskundigen en zogeheten gewichtsconsulenten is het combineren van methode 1 & 2 de beste methode. Dit zou ervoor zorgen dat je op lange termijn een permanent gewichtsverlies gaat realiseren. Dus kort samengevat; Voor maximaal verlies dien je het verlagen van de calorie inname te combineren met het verbranden van meer calorieën. Uit bepaalde studies blijkt dat wanneer mensen erin slagen om een gebalanceerd dieet te combineren met voldoende beweging ertoe in staat zijn om hun gewichtsverlies op lange termijn vast te houden. Daarnaast wordt deze manier ook gezien als de beste voor de algehele lichaamsgezondheid. Snel afvallen zal op deze manier dan ook het makkelijkst zijn.

Jouw ideale calorie-inname bepalen  De inname van calorieën en de hoeveelheid die je verbrand zijn de twee belangrijkste gegevens voor het vaststellen van een streefgewicht. Het is dus belangrijk om een onderhoudsniveau neer te zetten die precies aansluit op jouw streefgewicht en de dagelijkse hoeveelheid lichaamsbeweging. Wanneer je eenmaal weet hoeveel calorieën je nodig hebt om je streefgewicht te behalen, gecombineerd met de hoeveelheid lichaamsbeweging op een dag, dan is het tijd om een plan op te stellen hoe je die inname en beweging gaat realiseren. Wil je snel afvallen? Dan moet je wel letten op het feit dat je geen onrealistische calorie-inname niveaus gaat vaststellen, deze kun je waarschijnlijk nooit vasthouden. Naast de hoeveelheid aan beweging die je voor jezelf gaat vaststellen, is het natuurlijk ook van belang dat je een keuze gaat maken binnen de voeding die je wilt nuttigen. Om een slank figuur te realiseren is het immers duidelijk geworden dat je de juiste hoeveelheid aan calorieën binnen krijgt. Voor de algehele gezondheid is het echter ook van belang dat je verder kijkt dan alleen naar de hoeveelheid calorieën. Voor gewichtsverlies maakt het bijvoorbeeld niet uit of de calorieën binnen komen via broccoli of een reep chocolade, voor je gezondheid ligt dit natuurlijk een stuk anders. Het is namelijk erg goed mogelijk om kilo’s af te vallen maar lichamelijk nog steeds ongezond te zijn doordat je verkeerde dingen binnenkrijgt. Snel afvallen is dus zeker mogelijk, maar met veel afslankmethodes zal je niet het gewenste (blijvende) resultaat behalen. Voor verantwoord en gezond afvallen verwijs ik je graag door naar een revolutionaire methode waarmee ikzelf en al zo’n 30 000 andere Nederlanders hun doelen hebben bereikt.

Ontdek Het Slanker Leven Plan